söndag 27 december 2015

Varm rom med honung och citron


Ny favorit, varm
rom med honung
Blev ett ganska lugn, men trevligt julfirande. Jag och Bernice, fysioterapeut från England, åt goda middagar julafton och juldagen. På juldagen blev det även champagne på en trampbåt på sjön i Pokhara med utsikt, dock ej spegelbilder som det var tänkt, av Annapurna massivets toppar. Det var riktigt kul och lite ovanligt julfirande för min del. På morgonen den 26e åkte vi upp till Sarangkot för en ny soluppgång över bergen. Svårt att få nog av denna utsikt. Verkligen storslaget.
Har även fått prata lite svenska för första gången sen jag kom hit, förutom några Skype samtal. En nepalesisk kille kände igen min dialekt och hade bott i Sverige i 5 år och jobbat på min gamla favorit restaurang Happy India. Det var roligt och familjärt.
Kom idag till slut tillbaka till Kathmandu efter att bussen fått soppatorsk och sen fick taxin punka. Bensinkris och allt, men säljer man biljetter till en full buss så borde man väl se till att ha bensin så det räcker hela vägen. Men, men en timme senare var det löst och vi åkte vidare och fastnade förståss i rusningstrafiken.
Men nu har jag fått mej en Gurkha öl och en tallrik Momos, så den lilla tröttheten börjar ge sej. De andra restaurang gästerna här idag är nästan uteslutande munkar. De tog buffén. Ska spendera dagen imorgon här och strosa runt och sen blir det Banepa och jobba lite på centret några dagar.  
Julfirande 
Så här kallt är det att lägga sig

Utsikt från Sarangkot

Väntan på att få fylla gastuberna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar