torsdag 23 augusti 2012

Våren är här


En vecka till har nästan gått. Herregud vad fort det går.
Kanske lite extra fort denna veckan eftersom jag inte ska jobba imorgon utan i stället ta en tripp till Joburg och gå på jazzfestival och hälsa på. Ska bli riktigt kul. Avresa imorgon kl 05.15. Blir en tidig kväll.
Här har våren kommit och kvällarna börjar nu bli rätt behagliga, drygt 20, och dagarna är varma. Så skönt. Har nu inte haft värmen på de sista två kvällarna.
Idag på vägen hem från jobbet, såg jag denna fina blåhövdade ödla på grannens mur. Tyvärr gillade den inte bilen som åkte förbi medans jag plockade fram kameran så den hann undan lite. Så här ser de flesta murarna ut här i Gabs, med el-stängsel högst upp som oftast ser ut som om det inte fungerar, men jag har aldrig känt efter om det verkligen är någon el i det eller ej.
Har i veckan fått redan på att jag inte bor i gamla svenska skolan utan granne med den. Var hemma hos en svensk som visade sig ha varit ordförande för skolan en gång i tiden. Så jag får lite på honom. Vår pool ligger på fel ställe, men grannens ligger på rätt ställe och är dessutom ett mycket större hus. Jag har verkligen undrat var de hade undervisningen här, inte direkt skollikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar