lördag 4 augusti 2012

Amantle Montsho


Nu har jag snart varit tillbaka en vecka och det är full speed igen.Anestis och Maya åkte i tisdag och åt hej då middag på Bull and Bush, rib night. Första gången här revbensspjäll. Blev ordentligt mätt.  
Avdelningen funkar rätt så bra, de problem som är har varit desamma länge, men nu änär vi har två avdelnings chefer är jag hoppfull.
Igår var det TV-tittande istället för träning när Botswanas guldhopp Amantle Montsho sprang 400m heat. Hon vann lakande lätt och det var hög volym i vårt lunch rum. Kul.  
Tyvärr många sängliggande patienter, inne för sårbehandling, annars rullar rehaben på bra.
Har flyttat in i ett hus och har två room mates. Det är okej, inte super, men okej. Hon som har huset är inte här just nu och det blir lite problem när folk bor bara korta tider och då inte bryr sig så mycket. Jag började med att avfrosta frysen på en rejäl chunk med is. Har aldrig sett så mycket. När frysen var ”stängd”, kunde jag få in fingrarna emellan, alltså så mycket is att den inte gick att stänga. Men de tyckte inte det var deras sak, de hade ju inte använt frysen. Nej, det kan jag ju förstå, den gick ju överhuvudtaget inte att använda heller. Allt var infruset. Men nu är det gjort. Annars är de rätt okej. En flyttar ut nästa vecka och en i slutet på augusti. Sen kommer en annan tjej, som verkar riktigt trevlig, troligen flytta in. Så det ska nog bli bra. Igår åkte vi tillsammans till Caravela och åt en room mates middag. Trevligt att vara tillbaka där och få ett supergott fisk spett.
Stor tomt med pool, som just nu ser vidrig ut men förhoppningsvis fixas till till sommaren. På lördag kommer trädgårdsmästaren och på söndagar kommer städerskan, men vi får städa våra egna rum själv. Det har jag ju liksom vant mej av med, men jag kan nog komma in i det igen. Har bara så otroligt mycket grejer i mitt rum, det störta rummet, efter 2 års samlande av teamet.  (Bilder kommer)
Nu ska jag gå till jobbet och kolla nästa 400 m heat. Har ingen TV i huset och kul att se med patienterna och personalen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar