torsdag 26 april 2012

Botswansk Strindberg


Just varit och sett en Botswansk version av Stringbergs Fadern som framfördes av en teater grupp från University of Botswana. Jag och Ega fick en biljett var av vår bokklubb här i 50 resp 70 års present (kanske det sista firadet nu 4 månader senare, vi fick även gratis vin i baren). Tyvärr kunde ingen av oss, och inte en hel del andra heller, när de egentligen spelade den på en riktig teater scen, men sen ordnade de en extra föreställning på Sweden House ikväll. Riktigt kul och drygt 20 pers i publiken. Den var riktigt bra faktiskt.

Fick då även höra den kanske lite oroande nyheten att ett lejon rymt från Lion Park. Jag har hört förut att det inte finns några lejon i Lion Park längre, men enligt ganska säkra källor, skulle jag nog säja, så måste de ha haft det, eftersom ett har rymt. Hade setts i närheten av Game city, som är ett av de stora shoppingcentrumen här. Det ligger en bit från oss, men de kan ju röra sig ganska långt under en natt. Bra att jag sprang imorse, så jag kan hoppa över det imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar