måndag 23 december 2013

GOD JUL!!


Sista dagen i Livingstone spenderar vi som alla andra verkar det som  i bankomatkon. Har haft harliga dagar har och sett Victoria fallet aven fran denna, den Zambiska, sidan. Lika vackert som ran Zimbabwe. Blir mer och mer vatten efter de senaste dagarnas osregn, otroligt hur mycket regn marken kan svalja. Detta osregn gjorde dock var "walk" eller vadning som det skulle vara ut till Livingstone Island till en mardrom. Alla i gruppen vagrade att ga tillbaka sa de fick ordna en bat. Forst skulle det balanseras pa en knappt 1,5 dm bred mur i floden, med vatten strommande runt fotterna pa en, ca 50 meter over forsta etappen. Sen var det balanserande pa stenar, hand i hand allihop for att stotta varann, tror jag, men kanske oxa for att man inte skulle dras med i strommen om man trillade. Mirakulost nog sa gick det bra for alla, bara nagra sma skramor pa vissas ben, men allas aventyrslust verkade som bortblast, min var det definitivt. Balanskonster och vatten ar inte min a element. Sen hade ju guiden sagt att krokodilena och flodhastarna gar lange uppstromms under dagen. Jag forstar fortfarande inte att jag inte hoppade av just da. Mycket riktigt nar vi kom tillbaka till land med baten, vilket rakade vara precis vid det superlyxiga Royal Livingstone hotell, sag, och horde, vi nagra flodhastar ligga i floden en bit ut.
I natt blir det semilyx bussen till Lusaka. Troligen inte sa jattelyxig med 5 saten i varje rad, likadan som jag akte upp i fran Gaborone. Da satt jag inklamd mellan fonstret och en valvuxen mycket trevlig Zambisk pastor. Det gick bra allt aven om vi kom fram 3 timmar senare an planerat och dar satt Ingmari och vantade.
En riktigt God Jul till alla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar