söndag 27 maj 2012

Sista rycket



J-burg
Sista rycket här innan Sverige. Alltid mycket precis innan jag ska iväg.
Blev inte bättre av att jag i ett svagt ögonblick lovade Eddy, vår rehab coach, att köra honom till Johannesburg. Räknade fel på veckorna och trodde att jag hade en vecka till. Men det blev en bra men kort visit för min del, bara en natt. Eddy ska praktisera på rullstolsfabriken där våra rullstolar görs och de tog verkligen hand om oss. J-burg är en stor stad och motorvägen mellan J-burg och Pretoria har 6 filer åt varje håll, det var länge sen, om någonsin, som jag körde på en så stor väg.
Hann också med et besök på rehab sjukhuset dit våra patienter
 brukade skickas, innan Spinalis Botswana fanns. Verkade bra och
 full action överallt.
Igår flyttade jag de mesta av mina grejer till mitt nya hus, vilket faktiskt en gång i tiden var svenska skolan här. Har ju inte så jätte mycket och fick hjälp av Inga. Den enklaste flytten jag någonsin gjort. Ser fram emot att flytta in där när jag kommer tillbaka

       
Nelson Mandela bridge.
  Idag ska jag in och jobba lite och sen på Farmers market vid operahuset, och sen fortsätta att jobba lite hemma. Och imorgon har jag tusen saker som ska fixas. Men som sagt, det ska nog bli bra, men jag ser fram emot att sitta på flyget i 20 timmar. Ska bli skönt, även om väderrapporterna från Stockholm går åt fel håll.
                                                                                                         


Fabriken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar