måndag 12 mars 2012

Två dar senare

Nu är det två dagar senare. Mycket internet strul igen. Och nu ska jag strax åka iväg till kören. Och i helgen blir det tjejhelg på nåt spa/realx ställe i sydafrika. Ska bli riktigt skönt.

Sitter efter att ha jobbat en stor del av lördagen och väntar på att bli serverad middag av kocken för dagen, Pelle. Började dan bra med ett gympass ute i bushen med en kvinna som blandar lite yoga, Tai chi och annat som jag inte vet vad det var. Men det blev bra. Ska nog försöka gå lite mer regelbundet.

Veckan har som vanligt rusat iväg och jag hinner inte med. Har kommit ikapp en del idag så det känns som jag kanske kan sova lite bättre i natt. Äter mycket mangos nu när den ganska korta mango tiden är som bäst. Jätterlika och jättegoda.

Var på en rätt kul fotoutställning igår där elever som gått en intensiv kurs med en svensk fotograf och min tyska kompis, Inga, som ledare. Måste säja att de lyckats riktigt bra. Alltid berikande med lite kultur och social samvaro. Som sagt Gaborone är ju världens socialaste stad eftersom det är så lite som händer, så jag träffar mycket folk jag känner på tillställningar som en foto vernissage.

I fredags skrev vi ut 3 patienter, det är nog rekord på en dag. Och alla kom iväg. Oftast så mycket strul med transport, men på lite olika sätt kom de i alla fall hem. En har varit här i nästan 10 månader med massa komplikationer och skit, så han var glad.

Nu är det mat.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar