söndag 23 december 2012

God Jul


Lunchgeten
Hunden har hittat
svalaste stället under
vatten behållaren
Det har varit en häktisk men mycket rolig och intressant helg.
Lördag helgdags arbete med att rensa ogräs på Unity Dows bönfält (vad gör man inte för att umgås med kändisar). Hade med mej en hacka, enligt instruktion och körde ca 1 tim till farmen. Släkten, inhyrda bybor och jag jobba hela dagen, sen kom en kille till från Gå-tränings gruppen och var med på em. Vi gjorde hela fältet. Intressant dag och hårt arbete. Te paus med fat-cakes och Sourghum, damp, get och kyckling till lunch. ocker och te som betalning. Kändes riktigt bra att göra ordentligt kroppsarbete, men rätt svettigt. Härlig farm med massa ankor och höns och en väldigt massa fjärilar.
Fjärils möte







Söndagen var Eddies bröllop. Eddie är en gammal patient och vår blivande rehab coach. De hade bröllop i lördags också, då var det i hennes by. Nu var det hos honom i Mogadishane, en förort till Gabs. Allt var förståss rejält försenat precis som allt är här. Men mitt i varmaste och ljusaste stunden på dan, det är mitt i sommaren här, var det fotografering i ca 1 timme i strålande, obarmhärtig sol utanför Gran Palm hotell. De var så fina, Eddie och Gofaone och alla andra. Syskon och kusiner i samma ljusblå/turkosa färgade kläder och de äldre damerna i sina traditionelle kläder, men i samma färgton. Min klänning råkade passa precis in där. Sen var det tal, mat och klädbyten och dans. Var lite gamla bekanta där, några gamla patienter och Spinalis personal. Riktigt kul dag.
Lägg till bildtextPpå väg att träffa bruden
Mothusi, Sharon, Titus och jag


Brudparet och svensk inslaget

Dans, Eddies son var i täten

Nu ska jag gå och jobba lite och sen fira jul med Anna Carin och Sten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar