onsdag 19 december 2012

Tack!!!!

Tack för alla gratulationer och ha en bra dag önskningar. Har idag tyvärr haft en skitdag, i alla fall delvis, men jag får väl skylla mej själv när jag prickar in att gå till immigration just idag. Slutade i alla fall med att jag nästan var klar, skulle bara betala, men då var kl 15.34 och de slutar 15.30. Så hon vägrade. Att de hade bönestund istället för att jobba första halvtimmen på morgonen och att systemet låg nere halva dagen förändrar inte deras stängningstid.
Men tack så mycket för alla gratulationer, de gjorde dagen lite lättare att uthärda. Sen hade jag trevligt sällskap både till lunch och middag, så en hel del var en bra dag.  


Förra veckan var jag forskningsledig och kompletterade saknad data. Ringde runt och åkte runt till de som behövdes och fanns inom räckhåll. Ett besök var egentligen bara 2 mil bort men jag åkte ca 6 mil eftersom vägbeskrivningen var sådär. Dels vissa svårigheter med höger och vänster och dels saknades de skyltar jag skulle hålla utkik efter när jag kom från Gabs hållet. Men när jag till slut vände och åkte tillbaka så fanns de.

Ett annat besök hade jag utmärkt beskrivning, men det var så lerigt sista biten att jag inte vågade köra, så jag lämna bilen och gick de sista 300 metrarna. 
Träffade även en som jobbar som militär på hans jobb. Fick eskort dit eftersom man inte får åka omkring själv inne på militär området. Eskorten orkade dock inte vänta medans vi pratade så ut fick jag åka själv. Roliga dagar. Alla är väldigt positiva till studierna och tycker det är bra att någon engagerar sig. Så nu ser det lite bättre ut, några kvar dock som inte pratar engelska eller som vi inte får tag i.

Tomten är lila av alla jakarandaträdens
 blommor som ligger på marken och
 i poolen

Spinalis julfest lördag kväll. Riktigt trevligt. Fest här är ffa superhög house musik på gården, braii (grillning) och rätt mycket öl ffa för några av killarna. En hel del tjejer dricker inte alls. Beef, kyckling, korv, pap och grönsaker. Gott, men lite mycket chili för min mesiga smak. Några dansar här och var, de flesta sitter i en halvcirkel runt elden i medtagna stolar. Denna kväll kan man bara undra vem som styckade köttet. Har aldrig sett så stora köttstycken. Men välgrillat blev det, inget rött kött här inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar