fredag 23 september 2011

Lättlagad middag

Tiden rullar på som alltid här. Nu har jag varit tillbaka i 3 veckor och det har gått fort. Katarzyna och Gunnel har kommit och Göran och Claes har kommit och åkt.
Maria, vår avskedade sjuksköterska är tillbaka från och med idag. Tog ca 3 månader. Skönt att ha henne tillbaka i alla fall.
Avdelningen rullar i stora drag på rätt bra, men finns mycket kvar att göra bland annat vad gäller struktur, patienten i fokus och kvalité.
Idag har jag i alla fall jobbat som sjukgymnast. Tillsammans med en av våra sjukgymnaster på fm och rullstols teknik träning med patienter, sjuksköterskor och biträden på em. Det är ju helt klart för arbetet med patienter som jag är sjukgymnast. Riktigt roligt.
Idag efter jobbet åkte vi på 2 vernissager. En med rätt trista saker utställda, men kul att träffa lite bekanta. Och efter en hel del snurrande runt på nya, mörka gator en annan med fina tavlor, men väldigt trist (eller inget faktiskt) mottagande. Var hemma i någons trädgård och kändes verkligen som vi krashade in på en privat fest och ingen sa ett ljud. Men en del fina tavlor, när jag tog fram ficklampan i mobilen så vi såg något. Åkte i stället hem och hade tänkte att laga middag, men det blev några Gin och Tonic och chips middag. Lättlagad och mycket trevlig.
Imorgon blir det Food Market på Operahuset och shopping på grönskas affären och ost/bröd affären. Jag har hittat mina favoriter (utav ett inte alltför stort utbud när det gäller ost och bröd i alla fall).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar